Welke kleine actie kun jij nu inzetten voor je marketing?
Hoe kleine, consistente marketingacties een groot verschil kunnen maken voor jouw onderneming
Online marketing lijkt vaak een hele taak, die vraagt om grote campagnes en opvallende acties om resultaat te boeken. Maar ook met kleine acties kun je veel bereiken. Juist door je campagnes af te wisselen met consistente kleine acties groeit je zichtbaarheid.
Consistent in beeld als sleutel naar succes
Het mag echt nog vaker gezegd worden: consistent posten is belangrijk om echt in beeld te komen bij jouw volgende klant. Het is niet altijd leuk, je hebt niet altijd een geweldig idee of zin om er tijd voor vrij te maken. Toch is de kracht van consistentie niet uit te wissen.
Of je nu op vaste tijden iets plaatst op je sociale media, regelmatig artikelen deelt op je blog of een nieuwsbrief verzend, een podcast of video publiceert, dit draagt bij aan je zichtbaarheid. Je komt betrouwbaar over en je volgers gaan meer van jou verwachten. Jij groeit van één van de velen naar een ‘key opinion leader’, of expert in je vak. Het gaat er niet om dat je elke dag iets post, maar dat je een ritme vindt dat voor jou haalbaar is en vol te houden blijft.
Wat kun jij doen om consistent zichtbaar te worden?
Social Media Posts
Richt je op het consistent plaatsen van content op platformen waar jouw doelgroep actief is. Of het nu gaat om Instagram, LinkedIn of Facebook, zorg ervoor dat je aanwezig bent. Niet een week lang elke dag en 3 weken radiostilte. Zorg dat je voorbereiding en planning erop ingericht zijn dat je regelmatig iets plaatst.
Blog, Vlog of Podcast
Deel je kennis en laat iets meer van jezelf zien in een artikel, blog, vlog of een eigen podcast. Publiceer regelmatig blogposts of video’s waarin je jouw expertise deelt. Dit hoeft niet dagelijks, maar zorg ervoor dat het regelmatig gebeurt.
Nieuwsbrief of mailing
Stuur maandelijks of wekelijks een nieuwsbrief naar je lijst van geïnteresseerden. Dit zijn al je warme leads, houdt zij aan jou gebonden en doe ook af en toe een leuk aanbod.
Direct in contact met je publiek
Natuurlijk is het mooi om je content te zenden, maar nog beter is het om tijd te investeren in het directe contact met je volgers en mogelijke klanten. Reageer onder je eigen post op reacties van je volgers. Ga in gesprek in de DM wanneer iemand iets leuks plaatst in een post of story.
Deel ook content van anderen en praat hierover met haar in de DM. Zorg dat je niet met je aanbod loopt te zwaaien, want dan sla je de plank al snel volledig mis. In plaats daarvan ga je ‘daten met je klant’. Leer haar kennen, help haar een keer met een kleine tip of vraag door bij een probleem dat jouw klanten vaker hebben. Kom vooral niet direct met jouw advies of coaching strategie. Je doel is om elkaar te leren kennen en vertrouwen op te bouwen. Jouw hulp wordt pas gewaardeerd als zij de noodzaak gaat inzien en voelt dat jij de juiste persoon daarvoor bent. Dat zal niet in een week lukken, geef dat de tijd.
Ga zelf aan de slag met kleine acties voor een groot effect
Kleine, consistente marketingacties zijn de bouwstenen voor langdurig succes, in afwisseling met grote acties en campagnes. Door aanwezig te zijn en interactie op te zoeken met je volgers, bouw jij aan je persoonlijke merk. Geef jezelf en je volgers de tijd en ook als je niet direct een lange rij klanten ziet staan na je eerste post, houdt het vol. Je zult merken dat ook jouw inspanningen zich op de lange termijn terugbetalen in meer vertrouwen, je autoriteit en meer klanten.
Welke kleine marketing actie ga jij vandaag nog inzetten?
Een steuntje in de rug nodig voor die marketing acties?
Ben je nieuwsgierig naar hoe ik jouw marketing acties zou inzetten om je volgers aantallen te laten groeien en vooral, je interactie te vergroten zodat je meer klanten en omzet gaat halen uit je marketing? Neem dan vrijblijvend contact met me op voor een kennismaking. Is er een klik, dan gaan we samen aan de slag om jouw expert status echt goed neer te zetten.
Ga naar Contact en stuur me een bericht, dan spreken we elkaar binnekort.