De kracht van persoonlijke drijfveren in online marketing
Wat wil jouw klant nu echt van je weten? Waarom jij juist met haar zo’n goed resultaat gaat behalen. Zij (of hij) wil het vertrouwen voelen dat ze bij jou in goede handen is. Er zijn altijd vakgenoten die een vergelijkbaar aanbod hebben of die ook jouw klant kunnen helpen. Maar er is er maar één zoals jij.
Hoe kom ik bij mijn eigen motivatie?
Je kunt met jezelf een korte brainstorm sessie doen, pak pen en papier en ga eens 20 minuten zitten met een aantal vragen. Haal eerst een paar keer diep adem en bedenk dan wat jouw drijfveren zijn. Deze vragen kunnen je helpen:
- Wie wil ik helpen met mijn aanbod?
- Wat is je motivatie om je klant te helpen?
- Wat drijft je om je klant te helpen?
- Waarom kies ik voor dit aanbod?
- Welk resultaat wil ik dat mijn klant gaat behalen?
- Welke bijdrage lever ik zelf aan mijn klant naar dat resultaat toe?
Wie wil ik helpen met mijn aanbod?
Dit zijn slechts een aantal vragen die je voor jezelf kunt beantwoorden om tot jouw eigen motivatie te komen. Die antwoorden helpen je om in je content je klant echt te raken met wat zij zoekt. Waarom ben jij de juiste persoon om mee samen te gaan werken? Of om werk aan uit te besteden.
Waar help ik mijn klant mee?
Soms wil je een klant helpen om een bepaald probleem op te lossen, over een pijn heen te komen of juist om het leven makkelijker te maken. Je klant zit er niet op te wachten dat jouw resultaat niet aansluit op wat zij zoekt. Ga in gesprek met potentiële klanten en vraag waar zij mee geholpen zouden zijn. Waar loopt ze nu tegenaan? Kijk ook naar je eigen kennis en ervaring of je de vraag achter de vraag kunt vinden. Durf die ook mee te nemen in je content, want daar gaat de herkenning bij je klant juist van aan.
Focus op het resultaat
Het resultaat van je klant, maar ook het resultaat jij zelf graag wil behalen is van belang wanneer je gaat praten over je motivatie. Want niet alleen wil je dat je klant gaat afvallen, meer rust gaat voelen of een sterkere leiderschapspositie kan innemen op haar werk, je wil ook dat ze dat samen met jou doet. Wat haal jij er zelf uit?
Wat breng jij zelf mee aan expertise, kennis of methodiek om je klant te helpen? Bedenk dat je dit niet voor elke individuele klant hetzelfde zult doen. Maar je kunt wel een grote lijn eruit halen.
Zelf jouw resultaat delen in je content
Wanneer je meer wilt weten over hoe jij resultaat kunt delen en je eigen motivatie waarom je met klanten wil werken meer wil meenemen in je content, stuur me dan een privé bericht op Instagram @aurelieveltema. Dan gaan we samen in gesprek.