Ga naar de inhoud
Home » Blog » Laat jezelf zien op je website

Laat jezelf zien op je website

Laat jezelf zien op je website

Blog banner laat jezelf zien op je website met foto Aurélie

Zorg dat jij overkomt als herkenbaar, authentiek en resultaatgericht.

De beste manier om je doelgroep beter te leren kennen is door interactie. Dit kan door met elkaar in gesprek te gaan en ook door die persoon op te zoeken. Het is mijn doel om ondernemers met een passie voor hun vak te helpen met het schrijven van content die conversie vergroot. Dat wil zeggen, dat jouw kernverhaal zo duidelijk naar voren komt in je blogs, artikelen en social posts dat mensen jou niet alleen gaan volgen maar ook gaan kopen.

Regelmatig ga ik kijken op de websites van potentiële leads, mensen die ik nu nog niet ken maar die ik mogelijk wel zou kunnen helpen. Niet alleen daarvoor, maar ook om te zien hoe mijn doelgroep zichzelf nu online presenteert.

Mijn bevindingen op jouw website

Wat kom ik zoal tegen? De sites zijn niet altijd even toegankelijk, de teksten niet altijd goed te begrijpen. Ook zie ik weinig foto’s van de persoon achter het aanbod. In dit artikel deel ik een aantal van de gemiste kansen die ik heb gezien. Niet op een enkele website, maar op meerdere sites. Hierdoor denk ik dat het de moeite waard is om je ook een paar tips te geven van hoe je sterker over komt en meer klanten kunt raken met jouw teksten.

Kleine aanpassingen maken een groot verschil, bijvoorbeeld:

In het resultaat dat ik zie van jouw werk

Ik kom met een vraag, een probleem of een verzoek om hulp bij jou. Dan wil ik eerst weten of jij de juiste persoon bent om mij te helpen. Mogelijk ben jij wel de juiste therapeut, coach of andere dienstverlener, maar verdiep jij je in een deel van het vakgebied waarmee je mij niet kunt helpen. Ik wil graag weten hoe jij mij verder helpt.

What’s in it for me?

Door resultaten te delen ziet jouw websites bezoeker dat ze bij jou aan het goede adres is. Dit is niet hetzelfde als jezelf heel groots neerzetten. Je laat zien hoe jij je klant kunt helpen. Ik denk graag met je mee over hoe jij jouw resultaten kunt delen op je website. Met voorbeelden van wie jij helpt en waar zij na een traject met jou zal staan. Maar ook met reviews van tevreden klanten.

In hoe anderen jouw werk beoordelen

Reviews! Waar zijn ze? Waar vind ik de mening van klanten die mij voorgingen op jouw website? Ik zie ze wel langskomen, verstopt onder vele lagen in het menu. Of als plaatje, zoals een screenshot, op een pagina geplaatst. Daarmee geef je weinig waarde aan de positieve mening van je klanten. Veel klanten gaan juist af op goede beoordelingen en positieve verhalen over jouw werk. Maak daar gebruik van en zet je reviews duidelijk op je site, liefst met foto en links naar de site van die klant.

In wat ik van jou zelf zie

Als je op jouw websites vooral gebruik maakt van stock foto’s dan zie ik niet wie jij zelf bent. Ik wil jou zien, in je ogen kunnen kijken en zien hoe jij mij ziet. Dit kun je doen met een professionele fotoshoot. Maar als je daar nu even niet de middelen voor hebt, kijk dan of je iemand kent met een stabiele hand en kies een rustige omgeving. Een lege muur met een kleurtje, een grasveld met een paar bomen. Je mag zeker iets in de achtergrond hebben, maar de focus ligt op jouw persoontje.

In hoe je mij aanspreekt en meeneemt

Toegankelijkheid is een belangrijk thema online, omdat je wil dat iedereen die interesse heeft in jouw aanbod, jou ook kan vinden. Dat betekent dat je met aandacht voor Zoekmachine Optimalisatie (SEO) je teksten opstelt. Dat je foto’s van een alt-tag voorziet en dat je een heldere navigatie structuur gebruikt. Ook je taalgebruik mag je aanpassen op jouw doelgroep. Vaktaal, termen uit de studieboeken die jij leest geven je misschien het gevoel van expert-status. Maar ik snap er niets van en ga bij iemand anders hulp vragen die wel in Jip & Janneke taal spreekt en schrijft.

Samen aan de slag voor jouw website teksten

Ik heb een aantal zaken genoemd waar je nu direct mee aan de slag kunt gaan om jouw website te optimaliseren om meer klanten te laten zien dat jij er bent en wat je doet. Maar weten is nog niet hetzelfde als zelf doen. Maak vrijblijvend een afspraak om kennis te maken, dan bespreken we jouw website en geef ik je ook direct al een aantal tips hoe je meer conversie kunt halen uit je website.

Plan direct een gesprek in, dan spreek ik je snel!