Ga naar de inhoud
Home » Blog » Hoe ik blijf groeien, door te doen wat anderen laten liggen

Hoe ik blijf groeien, door te doen wat anderen laten liggen

Welke 3 dingen doe ik nu in mijn bedrijf om te blijven groeien, die een ander makkelijker laat liggen. Ik blijf doorgaan, ik maak afspraken met mezelf en houd me eraan. Maar wat zijn die afspraken en welke acties zorgen ervoor dat ik kan blijven groeien? Dat ik verbinding kan leggen met klanten en zo een bloeiend bedrijf aan het bouwen ben.

In dit artikel neem ik je mee in mijn 3 belangrijke marketing tools, hoe ik deze heb opgebouwd en wat ik daarvoor ook moet doen om door te zetten.

Successful people do the things that unsuccessful people won’t.”
Jim Rohn

Mijn dagelijkse podcast Content Talk

Ik startte in februari 2023 met podcasten en vanaf mei 2023 ben ik elke werkdag een podcast gaan delen. Dat betekent 5 keer per week een onderwerp kiezen, een podcast hierover opnemen en deze delen op het platform. Dat die podcasts niet elke dag even goed zijn, dat accepteer ik. Maar een dag missen omdat ik geen zin heb, geen inspiratie of geen tijd: dat gebeurt me niet. Omdat ik simpelweg heb besloten dat ik elke dag een podcast wil delen. Hierom werk ik wel eens vooruit als ik weet dat ik naar een evenement ga bijvoorbeeld.

Ook werk ik mijn podcasts uit tot blogs en social posts, zodat ik de inspiratie niet steeds opnieuw hoef te vangen, maar mijn volgers op verschillende manieren kan bedienen met mijn content. Dat scheelt me een hoop tijd en maakt ook dat ik mijn podcast een waardevolle tool vindt voor mijn marketing. Dat maakt het voor mij weer makkelijker om er elke dag, liefst in de ochtend al, tijd voor vrij te maken.

Mijn resultaat: ik heb altijd content om te delen en om naar terug te gaan. Ik heb een consistente stroom van inspiratie, kennis en informatie om te delen met mijn doelgroep. Daar komen klanten op af die dit belangrijk vinden en willen weten hoe dit voor hun eigen marketing kan werken.

Luister zelf naar mijn Content Talk podcast.

Ik ga regelmatig online netwerken

Ik heb mij ingeschreven voor de netwerk events van Het Vrouwelijk Ondernemers Netwerk (HVON). Deze zijn een aantal keer dit jaar en ook een aantal keer in de avond. Ik ben zelf geen groot fan van ’s avonds werken, omdat het me dan dubbel zoveel energie lijkt te kosten. Maar ik heb mij voor de reeks aangemeld, om mijzelf een stok achter de deur te geven. Andere ondernemers doen ook hun best om aanwezig te zijn en ik kan er ook tijd voor vrijmaken.

De laatste keer was het event ’s avonds om 20:00 uur en ik heb dan een vaste sportgroep afspraak staan. Deze heb ik gewijzigd, zodat ik er wel bij kon zijn. Ik heb 2 afspraken met mijzelf gevolgd, ik sport 3 keer per week en ik doe mijn best om meer te gaan netwerken.

Mijn resultaat? Ik was trots op mezelf dat ik ben gaan sporten en ik heb een aantal leuk gesprekken gevoerd waar ook een aantal follow-up gesprekken uit voortgekomen zijn.

Ik schrijf content dicht bij mezelf

Ik schrijf en deel in mijn podcast regelmatig over wat ik zelf heb ervaren of uitgeprobeerd in mijn eigen marketing. Of over wat ik heb besproken met een klant bijvoorbeeld. Zo blijf ik heel dicht bij mezelf met mijn content en is het veel makkelijker om een verhaal te delen met mijn doelgroep. Ik kies woorden die ik ook in een gesprek met jou zou gebruiken en houd op die manier mijn content dicht bij mezelf.

Mensen kopen van mensen en jij wilt graag meer weten over mij, voordat je met mij in gesprek wil gaan over een mogelijke oplossing van waarom jouw marketing nog niet zorgt voor groei in je bedrijf en in klanten. Natuurlijk kun jij ook gaan groeien, ik zet daar mijn eigen kennis en expertise voor in om je te helpen en als je het echt helemaal zelf wil uitzoeken, dan deel ik al heel veel waaruit jij zelf een strategie kunt halen.

Echter, ik sta ook open voor die verbinding in mijn content. Door niet alleen mijn inzicht te delen of jou te inspireren maar ook door je vragen te stellen. Door je te laten nadenken over hoe jij zelf met bepaalde situaties of voorbeelden in je bedrijf omgaat. Zo werk ik zelf graag, dus dat doe ik ook in de content die ik met jou mag delen.

Welke van deze 3 marketing tools spreekt je aan? Wil je dit met mij delen op Instagram in een DM? En ook hoe jij zelf dingen kunt gaan doen in je marketing, die een vakgenoot mogelijk laat liggen? Volgen wij elkaar al? Via @aurelieveltema