Ga naar de inhoud
Home » Blog » Lekt de energie uit je marketing weg?

Lekt de energie uit je marketing weg?

Herken je dit? Je zit met een leeg tekst document voor je. Je had bedacht om een leuke mail of een mooie post te schrijven over je aanbod. Over wat je wil aanbieden aan je klant. Maar er komt niets. Je staart naar die cursor en naar je lege glas thee. Maar even bijvullen met heet water, denk je.

Terwijl de waterkoker pruttelt zeg je tegen dat ding, “Ja, dat is wel makkelijk. Je kookt het water en dan ben jij weer klaar.” Terwijl je een theezakje laat zakken in het glas zinkt de moed je in de schoenen. Hoe krijg je ooit een post eruit als je totaal niet weet wat je moet vertellen? Waar zit jouw ideale klant op te wachten? “Toch niet op mij?” schiet het door je hoofd.

Stop. Ik kom je even helpen

Stop. Laat mij hier even je keuken binnen lopen. Laten we deze gedachte nu loslaten en een andere gedachte opstarten.

Wat als jouw klant wel op je zit te wachten? Niet meteen je hoofd schudden nu. Ja, dit gaat over jou. Jouw ideale klant wacht op jou en je aanbod. Ze kent je alleen nog niet, ze weet nog niet wat jij te bieden hebt. Ze loopt rond met een pijn en een verlangen waar jij haar bij kunt helpen. Stress, slecht slapen, problemen in de opvoeding van haar kinderen, onrust in haar relatie, al die problemen kunnen met hulp van een expert opgelost worden. Ben jij die expert?

Nu knik jij ‘Ja’ en zeg ik, “Kom op dan. We gaan nu samen zitten met die kop thee en beginnen we weer even bij het begin.” Niet bij dat stuk content dat je wilt schrijven of die nieuwsbrief. We beginnen bij wie je ideale klant ook alweer is. Je nodigt haar uit aan jouw eettafel en kijkt haar in de ogen.

Je laat haar praten en vertellen over wat haar dwars zit, waar ze wakker van ligt. Maar ook over hoe zij het wil oplossen. Wat ze al geprobeerd heeft en waarom ze nu bij jou is. Dan ga jij haar vertellen hoe jij haar kunt helpen. Met jouw aanbod, in een vorm die bij jou past. Vraag haar om zich voor te stellen hoe zij zich straks voelt, als jullie samengewerkt hebben. Vraag haar bijvoorbeeld, “Hoe zou het voor je zijn, als je deze problemen niet langer dagelijks ervaart?”

Visualisatie naar je ideale klant

Om je te helpen met deze visualisatie oefening, om je ideale klantweer voor je te zien. Om weer energie te krijgen in je marketing en de rol die jij hebt om haar te helpen. Om haar te steunen, te leren of te helpen om los te laten heb ik een podcast opgenomen. Gratis te beluisteren via Spotify of op Apple podcast. Ga even rustig zitten of liggen en ga in gesprek met je ideale klant.

Want als jij weer weet voor wie jij je aanbod doet, dan komt die energie vanzelf ook weer op gang. Dan wordt het weer leuk, gaat het weer stromen en kun jij die content wel zelf schrijven. Dan kun jij wel die nieuwsbrief uitsturen.

Begeleiding in je marketing

Wil je meer van dit soort advies? Mijn begeleiding naast je als je weer even in een dip zit en niet weet hoe je verder moet, welke actie je nu kunt gaan oppakken om je business te laten groeien?

Boek direct een match call. Dan kijk ik hoe ik jou kan begeleiden, naar jouw ideale klant en moeiteloze energie in je marketing. Tot snel!