Ga naar de inhoud
Home » Blog » Een nieuwe dienst aanbieden? Visualiseer het resultaat van je klant

Een nieuwe dienst aanbieden? Visualiseer het resultaat van je klant

Wanneer je een nieuwe dienst wilt gaan aanbieden voor je klanten, kan het een flinke drempel vormen om hierover te gaan delen in je social posts en andere content. Want je hebt nog geen klanten die dit aanbod hebben gekocht en doorlopen. Hoe deel je nu het resultaat van je aanbod, als je dat nog niet hebt?

Visualiseer het resultaat

Ik start hiervoor met het visualiseren van mijn doel voor dit aanbod. Waarom kies ik er nu voor om een nieuw aanbod te lanceren? Ga ik van een groepstraject naar een 1-op-1 aanbod? Ga ik op een andere manier mijn klant helpen met de strategie op een bepaald stuk in haar onderneming? Je baseert deze stap op je kennis, expertise en ervaring. Deze stap komt niet uit het niets, je bent er al langer mee bezig om dit vorm te geven.

Je kunt hiervoor gaan zitten met pen en papier en alles opschrijven rondom je nieuwe dienst of product. De voordelen voor je klant, het gemak waarmee ze verder kan, het probleem of de vraag waarmee zij komt. Wat is de oplossing die zij zoekt? Of je gaat lekker wandelen, een meditatie doen of op een andere manier inspiratie opwekken, neemt een notitieboekje mee en schrijft de losse flarden op van wat er in je opkomt. Alles is goed.

Gebruik visualisatie voor content

Banner Visualiseer het resultaat. Ook als je aanbod nog niet staat. Met foto Aurélie

Ook als je salespage nog niet af is of je aanbod nog niet volledig staat, kun je er al over delen met je toekomstige klanten. Je kunt alvast volgers warm maken op je instagram, door ideeën te delen uit je nieuwe aanbod. Door het doel dat jij voor jezelf stelt en voor je klant eerder te delen. Voel hoe dit je klant kan veranderen, wat haalt zij eruit?

Je hebt al wat aantekeningen uit de visualisatie, mogelijk staan hier al prachtige zinnen in die jij kunt gebruiken voor je content. Of als je de aantekeningen leest, ontstaan er zinnen in je hoofd die je kunt delen. Maak gebruik van je eigen enthousiasme, dit is waarom je klant bij jou moet zijn. Maak je publiek warm door alvast resultaat te gaan delen, ook als het aanbod nog niet staat.

Bouw op eerdere successen

Vergeet niet om voort te bouwen op eerdere successen en positieve feedback van eerdere klanten en uit samenwerkingen. Juist ook als  je een nieuwe richting inslaat. Je neemt je kennis en ervaring mee naar deze nieuwe uitdaging en je kunt ook de resultaten delen van eerder werk. Zelfs als dat werk niet aansluit op dit aanbod, of je klanten al langer geleden met jou hebben samengewerkt. Jij neemt jezelf mee in dit nieuwe aanbod. Mensen kopen van mensen, dus ook van jou.

Wil je meer weten over het visualiseren van resultaten bij het lanceren van nieuwe diensten? Plan vrijblijvend een kennismaking met mij, dan bespreken we hoe dit kan werken voor jouw aanbod.